Prvi obalni ophodni brod od preostala četiri, porinut je danas 1. srpnja 2024. u Brodogradilištu specijalnih objekata u Splitu.
Nakon zaprimljenog prototipa obalnog ophodnog broda pod nazivom Omiš, ovo je drugi obalni ophodni brod iz serije od ukupno pet brodova, čiju je izgradnju ugovorilo Ministarstvo obrane Republike Hrvatske.
Završetak projekta izgradnje obalnih ophodnih brodova jedan je od prioriteta potpredsjednika Vlade RH i ministra obrane Ivana Anušića od početka njegova mandata.
Nakon današnjeg porinuća nastavit će se radovi završnog opremanja i uređenja te vrlo brzo nakon toga počinju i propisane probne vožnje te bojno gađanje. Posada broda upravo prolazi teorijski dio obuke i upoznavanje s brodskim karakteristikama, upravljanjem i održavanjem, koje provodi graditelj.
Rok isporuke za taj brod je do kraja 2024. godine, a troškovi njegova završetka, uključujući i troškove za vezanu opremu, iznose 5.675.614,59 eura s PDV-om.
Tehničke značajke obalnog ophodnog broda
Brod je dug 43,16 metara. Opremljen je daljinski upravljanom oružnom stanicom s automatskim 30 mm topom te dvjema ručno upravljivim strojnicama 12,7 mm i četirima ručnim prijenosnim protuzrakoplovnim raketnim sustavima.
Kapacitet broda je 17 članova posade, uz autonomiju plovidbe od deset dana. Brzinu od 28 čvorova osiguravaju mu glavni brodski motori snage 2 x 2525 kW (2 x 3386 konjskih snaga).
Brod je opremljen, uz ostalo, i dnevnim kamerama visoke rezolucije za detekciju i praćenje ciljeva, zatim termalnom kamerom za detekciju ciljeva na velikim udaljenostima uz dva specijalna dalekozora za noćno motrenje.
Novogradnja 541 ima i potpunu nuklearno-biološko-kemijsku zaštitu, mogućnost hermetičkog zatvaranja te brodsku dekontaminacijsku stanicu.
Izvor: morh.hr / Link : morh.hr / Foto : morh.hr